Saturday, November 10

NIQAB

assalamualaikumm ya habibi..


kisahnya bermula tatkala qiss melihat perubahan ketara daripada my adik angkat, si A ..

qiss pelik sangat . dulu dia kerap hang out dengan kawan2 yg agak ..boleh lahh kan.,. free hair plus seksi . tapi dia kekal dengan bertudung .. Cuma sekarang dia seolah2 ke arah mendalami ilmu islami ..
siapa yg tidak pelik dengan perubahan besar tuh.
Qiss tak pernah terpikir dia nak berubah samapai begitu sekali tauu .
and yet .. rasa diri ni sungguh hina dan kecil.. malu sebab golongan yg lebih muda sudah bertaubat ..
bila dipikirkan balik semua dosa2 yg pernah dilakukan.. makin terasa kerdil diri ni.
.


oleh kerana dek terlalu pelik dengan perubahan ketara si A . qiss pun meng-usha blog beliau ..

mmg berbeza sungguh.. post pertama yg qis nampak adalah mengenai diri A yg sememang yg ikhlas nak berubah. tapi kenapa??
dia ada menulis mengenai seorang insan yg digelar Kakak . nama yg beliau panggil KAK DYA..
dia kata . kak dya tuh yg telah menyebabkan beliau terasa nak sangat bertaubat .. dek kerana terlalu musykil dan excited gaban dengan cerita beliau.. akhirnya qis tekan klik link blog kak dya uh..

post yg aku nampak adalah mengenai hijrah kak dya untuk memakai niqab..

masyaAllah.. cantiknya kak dya.. aku jealouse dengan rupanya walaupun hanya nampak matanya..
wajahnya tampak bersinar..berseri .putih bersih..
dari awal post kak dya.. sampai lah akhir aku baca..sampaikan linangan airmata aku yg jatuh berbaldibaldi aku tak perasan pun... khusyuk gila, aku ulang 3 kALI baca blog tuh.. Ya Allah kerdilnya hambamu ini.. aku malu.. malu dengan semua yg aku telah buat pada kau.. aku sememnag nak bertaubat..

Teringin sangat nak pakai niqab sampaikan aku search banyak bende pasal niqab.. ya Allah...  niqab pun ada nama BALQIS tau. nama qiss.

cantiknya niqab itu bila dikenakan oleh semua wanita.. aku hanya mampu memandang dan menyesali atas perbuatann ..
walaupun sesetengah orang kata niqab itu panas, aku rasa lagi panas api neraka yg memakan diri.
orang kata niqab itu buat oraang nampak kuno,sesungguh pada pandangaan aku niqab itu moden di akhirat.
orang kata niqab itu tak cantik,sesungguhnya orang yg memakainya kelihatan cantik disisi Allah..

keinginan nak memakai niqab mmg ada.. tapi aku tahu.. aku belum mampu pakai..

tapi aku berharap sangat agar allah membukakan pintu hatiku untuk berubah ke jalan yg benar .. ke jalan allah.. jalan yg diredhainya. aku berdoa agar aku juga ditempatkan disyurga bersama golongan yg beriman dan dikasihi Allah ..

readers.. aku juga ingin memohon pertolongan agar korang mendoakan qis untuk betul2 berubah ke jalan Allah.. justeru qis dapat memakai pakaian isteri nabi..Agar aku ampak cantik disisi allah.. AMIN YA ROBB




BLOG KAK DYA :dya mohammad


olla. Thanks for visiting and dun forget tekan like and follow..

No comments: