Tuesday, November 24

❤Renungan Pagi❤

Bersyukurlah kita kpd Allah dgn nikmat Iman dan Islam yg dikecapi. Beramallah agr beroleh manafaat melalui umur yg ada, amal yg ada dan rezeki yg diterima. Jauhi dr berbuat perkara yg dilarang. Mohon dipelihara kita drpd mendapat murka Allah.
Hati kita jgn dibiarkan lalai. Apabila hati lalai, maka akn menjadi tempat duduknya syaitan. Kdg kita berniat baik, tapi ada kalanya kita berniat tdk baik. Semua ini adlh lintasan. Lintasan yg baik dtg drpd Allah manakala lintasan yg tak baik dtg drpd syaitan.
hendaklah kita mohon kpd Allah agr dikurniakan pandangan mata hati dlm kita memandang hikmah di sebalik apa yg berlaku di sekeliling kita. Pandangan mata hati xsama dgn pandangan mata kepala. Pandangan mata kepala hanya melihat kpd luaran dan kpd zahirnya saja. Contoh; Bila kita tengok org yg dh selesai dikebumi, kita pun kata..."Ohh dah selesai la semua masalah org tu, dah meninggal pun...."
Sebaliknya berbeza pandangan dari sudut mata hati krn bilamana kita tgk keadaan tersebut, hati akn berkata2.... "Telah bermula masalah.... jika baik In shaa Allah akn beroleh kesenangan di akhirat.... dan jika xbaik maka akn beroleh kesusahan di akhirat nanti..."
Wallahu'alam
-siput pink-


olla. Thanks for visiting and dun forget tekan like and follow..

No comments: